Szállítás 2 nap alatt
Utánvét
Magyarországi raktár

Általános szerződési feltételek

ÁLTALÁNOS SZERZŐDÉSI FELTÉTELEK

Üdvözöljük a www.bellestore.hu weboldalán, amelyet a NextLevel, spletna prodaja, d.o.o., Šmartno pri Litiji, Szlovénia, Usnjarska cesta 18, SI-1275 Šmartno pri Litiji, Nyilvántartási szám: 8476845000, Adóazonosító szám: SI24280151 (továbbiakban: Vállalat/Eladó) üzemeltet. A weboldalon keresztül a nagyközönség a termékeinkkel, szolgáltatásainkkal és a Vállalattal kapcsolatos információkhoz férhet hozzá.

Az Általános Szerződési Feltételek képezik a BelleStore webáruház (továbbiakban: Szolgáltató) teljes működésének alapját. Az Általános Szerződési Feltételek irányítják az online vásárló és a Szolgáltató közötti üzleti kapcsolatot, továbbá meghatározzák a vásárló és a Szolgáltató jogait és kötelezettségeit. 

Az Általános Szerződési Feltételek a www.bellestore.hu weboldal összes tartalmára vonatkoznak. A rendelés pillanatában hatályban lévő Általános Szerződési Feltételek kötelezően érvényesek a vásárlóra és Szolgáltatóra egyaránt. A megrendelés leadásával a vásárló teljes mértékben egyetért a megrendelés pillanatában alkalmazandó Általános Szerződési Feltételekkel, és elfogadja azokat.

A Szolgáltató igyekszik, hogy a weboldalon található információ mindig pontos és naprakész legyen, ugyanakkor fenntartja a jogot a weboldal tartalmának (termékek, szolgáltatások, árak és az Általános Szerződési Feltételek) megváltoztatására. Bármilyen változtatás a közzététel pillanatától az Általános Szerződési Feltételek részének tekinthető. A Szolgáltató emellett fenntartja egy, több vagy az összes termék kínálatból való visszavonásának, illetve a weboldal hozzáférésének ideiglenes vagy végleges korlátozásának jogát.

 

JOGALAP / A BELLESTORE WEBÁRUHÁZON KERESZTÜLI VÁSÁRLÁS

A BelleStore webáruház Általános Feltételei a fogyasztóvédelemre, személyes adatvédelemre és elektronikus kommunikációra alkalmazandó belső törvényeken, illetve az Általános adatvédelmi rendeleten (GDPR) alapulnak, és az említett szabályok alapján lettek megfogalmazva. A Szlovén Kereskedelmi Kamara javaslatai és az elektronikus kereskedelemre vonatkozó nemzetközi jogszabályok szintén számításba lettek véve.

Mielőtt használná a www.bellestore.hu weboldalt, azt ajánljuk, hogy olvassa el figyelmesen az Általános Szerződési Feltételeket, hiszen ezek alapozzák meg a Szolgáltató és a vásárló közötti üzleti kapcsolatot, illetve határozzák meg a Felek jogait és kötelezettségeit. A vásárlót és a Szolgáltatót a vásárlás (online megrendelés) pillanatától a weboldalon meghatározott Általános Szerződési Feltételek kötelezik. Mielőtt megerősítené egy adott termék megrendelését, a vásárló köteles jelezni, hogy teljes mértékben egyetért az Általános Szerződési Feltételekkel. A megrendelés megerősítésével a vásárló egyidejűleg azt is megerősíti, hogy tisztában van, elfogadja és teljes mértékben egyetért ezen Feltételekkel. 

 

A fogyasztóvédelemre vonatkozó főbb magyar jogszabályok a következők:

  1. évi CLV. törvény a fogyasztóvédelemről

    2001. évi CVIII. törvény az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről

    2013. évi V. törvény a Polgári Törvénykönyvről

    151/2003. (IX.22.) Kormányrendelet a tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról

45/2014. (II.26.) Kormányrendelet a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól    

19/2014. (IV.29.) NGM rendelet a fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés keretében eladott dolgokra vonatkozó szavatossági és jótállási igények intézésének eljárási szabályairól

 

ÁRAK

Minden ár magyar forintban van megjelenítve, mely az ÁFA-t is magába foglalja. Az alkalmazandó szabályokkal összhangban, a NextLevel, d.o.o. a kijelölt adófizető az ÁFA-t illetően. Az árak a közzététel napjától vannak érvényben, és az aktuális árlista addig érvényes, amíg az vissza nincs vonva. Az árlistáknak nincs előre meghatározott időtartamuk - az az ár számít érvényesnek, amelyet a vásárló a weboldalon lát a rendelés leadásának pillanatában. A vásárló a bevásárlókosárban megtekintheti a termékek teljes árát, az ÁFA értékét, és az esetleges biztosítási költséget, ezt később ismét megtekintheti a megrendelés véglegesítésére vonatkozó űrlap kitöltése során. A rendelés megerősítésével a vásárló elfogadja az Általános Szerződési Feltételeket, és a termék vagy szolgáltatás végleges árát. Minden általános és fizetési feltétel ezáltal kötelező érvényűvé válik mindkét fél (a Szolgáltató és a vásárló) számára. A megrendelés megerősítését követően a vásárló megkapja a megrendelés jóváhagyását az általa megadott e-mail címre. A promóciós áraknak előre meghatározott időtartamuk van. A promóció érvényessége az árengedmény mellett vagy a termék bemutató oldalán van megjelenítve.

 

FIZETÉSI MÓDOK

A Szolgáltató lehetővé teszi a vásárlóknak, hogy a termékekért és szolgáltatásokért a következő módokon fizessen:

A fizetési módot a vásárló kiválaszthatja az utolsó lépésnél vagy a bevásárlókosár oldalán, ahol megadja az összes, a vásárlás véglegesítéséhez szükséges információt. A vásárlás megerősítése után a vásárló kap majd egy megerősítő e-mailt az általa megadott e-mail címre.

 

SZÁLLÍTÁSI DÍJ

A pontos kiszállítási költség a megrendelés összefoglalásánál van feltüntetve, mielőtt megadja a választott fizetési módot, a bankkártya vagy a hitelkártya adatait, és mielőtt megerősítené a vásárlást a "Megrendelés elküldése" gombra való kattintással. Standard szállítás választása esetén a szállítási díj 1349 Ft. Expressz szállítás választása esetén a szállítási díj 1699 Ft. Utánvétes fizetés esetén 700 Ft-os felár fizetendő.

 

AZ ÁRU KISZÁLLÍTÁSA

Függetlenül attól, milyen fizetési módot választ, a kiszállítást mindig a Magyar Posta Zrt. (továbbiakban: Magyar Posta) fogja végezni. A Magyar Posta általában a reggeli órákban kézbesíti a szállítmányokat. A házhozszállítás lehetséges a bevásárlókosárban megadott kiszállítási címre. 

A Szolgáltató semmilyen felelősséget nem vállal azokért a késedelmekért vagy sérült termékekért, amelyeket a futárszolgálat okoz. A vásárló köteles megvizsgálni a csomagot közvetlenül a kézbesítést követően, és kár bekövetkezése esetén azonnal jelezzen a kézbesítőnek, és panaszával kapcsolatban töltse ki a releváns űrlapot.

 

SZERZŐDÉSKÖTÉS TECHNIKAI LÉPÉSEI:

 
A termék kiválasztása

Minden kommunikációs csatornánkon (közvetlen online vásárlás, Facebook Messenger, Instagram, chat, e-mail, telefonos megrendelés, WhatsApp, SMS…) keresztül fogadunk megrendeléseket. A vásárlónak nem szükséges regisztrálnia, hiszen a vásárlást akár látogatóként is elvégezheti. A megrendeléshez a következő adatokra van szükség: név, vezetéknév, cím, e-mail cím, telefonszám, a kiválasztott termék és annak mennyisége.

 

Az árumegrendelés menete

 

A rendelés véglegesítése

 

Az adatbeviteli hibák javítása - Felelősség a megadott adatok valóságáért

A vásárlónak a megrendelés során a megrendelés véglegesítése előtt folyamatosan lehetősége van a bevitt adatok módosítására (a böngészőben a Vissza gombra kattintva az előző oldal nyílik meg, így akkor is javíthatóak a bevitt adatok, ha a vásárló már a következő oldalra lépett).

Felhívjuk a vásárlók figyelmét, hogy az ő felelősségük a megadott adatok pontosan történő bevitele, hiszen a megadott adatok alapján kerül számlázásra, illetve szállításra a termék. A vásárló a megrendelésével tudomásul veszi, hogy a Szolgáltató jogosult a hibás adatbevitelből, a pontatlanul megadott adatokból eredő minden kárt és költségét a vásárlóra hárítani. A Szolgáltató a pontatlan adatbevitel alapján történő teljesítésért felelősségét kizárja.

Ha a vásárló meg szeretné változtatni a leadott megrendelést, mihamarabb értesítenie kell bennünket. Az üzenetet a vásárló bármilyen kommunikációs csatornán megküldheti. Az üzenetnek tartalmaznia kell a vásárló nevét, vezetéknevét és címét, valamint a megrendelt terméket és a megrendelés számát.

 

Vásárlási szerződés

A vásárló a „Megrendelés elküldése” gomb megnyomásával megerősíti és elfogadja a vásárlási szerződésben található feltételeket, a megadott mennyiséget, termékeket és azok vételárát, illetve teljes egészében elfogadja az Általános Szerződési Feltételeket, és ajánlatot tesz a Szolgáltatónak. A vásárló haladéktalanul, de legkésőbb 48 órán belül egy e-mailt fog kapni a rendelés visszaigazolásáról. Ha a visszaigazolás a vásárló megrendelésének elküldésétől számított 48 órán belül nem érkezik meg, a vásárlót nem köti a megrendelése. A megrendelés visszaigazolásáról szóló e-mail a vásárló által közölt adatok szerinti címre kerül kiküldésre. Az adatok pontatlansága miatt meg nem érkező visszaigazolásért az Eladó felelősséget nem tud vállalni. Ugyanez érvényes az esetleges informatikai rendszerhibák miatti kézbesítési hibákra.

Abban a pillanatban, amikor a vásárló postafiókjában elérhetővé válik a megrendelés visszaigazolásáról szóló e-mail, vásárlási szerződés lép hatályba a Szolgáltató és a vásárló között.

 

Teljesítési határidő

A megrendelésre vonatkozó általános teljesítési határidő – a raktárkészlet függvényében - a rendelés visszaigazolásától számított 2-3 munkanap.   

Ez az idő meghosszabbodhat az ünnepek, szünidők, karácsony, vagy a termék raktáron lévő elérhetőségének hiánya miatt. 

Abban az esetben, ha a termék nincs raktáron, a szállítási idő fentiektől eltérő lehet. Az általános teljesítési határidő így nem vonatkozik a raktárkészleten nem lévő termékekre. A kiszállítás pontos feltételeiről és a megrendelés állapotáról a csomag rendelkezésre állását követően SMS-ben vagy e-mailben kap tájékoztatást a vásárló.

 

A szerződés nyelve, a szerződés formája, magatartási kódex

A jelen Általános Szerződési Feltételek hatálya alá tartozó szerződések nyelve a magyar nyelv.

A jelen Általános Szerződési Feltételek hatálya alá tartozó szerződések nem minősülnek írásba foglalt szerződéseknek. A Szolgáltató a szerződéseket nem iktatja, azok utólagosan nem hozzáférhetőek.

A Vállalatnak nincs a fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmáról szóló törvény szerinti magatartási kódexe.

 

TERMÉKHASZNÁLAT ÉS BIZTONSÁGI FIGYELMEZTETÉS

Folyamatosan arra törekszünk, hogy kizárólag olyan termékeket kínáljunk vásárlóinknak, amelyek megfelelnek a legszigorúbb biztonsági előírásoknak. Ettől eltekintve, nem zárható ki teljesen az az eshetőség, hogy némely termék gyártási hibával vagy más hiányossággal rendelkezik. Részletes leírással, képekkel és videóval igyekszünk minél pontosabban bemutatni a termékeket, azonban nem állíthatjuk teljes bizonyossággal, hogy minden információ a webáruházban teljesen pontos. Néhány esetben lehetnek eltérések a termék bemutatására szolgáló információ, és a termék tényleges állapota között.

Miután átveszi a szállítmányt, fontos, hogy figyelmesen olvassa el minden egyes termék utasítását, és hogy biztonságosan tesztelje a működését és funkcióját. A vásárló felelőssége, hogy felbecsülje, hogy a termék okozhat-e vagyoni károkat, egészségre káros hatásokat vagy más károkat. A vásárló a Szolgáltatótól megvásárolt terméket vagy termékeket a saját felelősségre használja. Abban az esetben, ha úgy véli, hogy a termék káros hatással lehet az egészségére vagy más károkat okozhat, ne használja a terméket és nyomban vegye fel a kapcsolatot a Szolgáltatóval. 

 

Fogyasztói tájékoztató a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet alapján

 

Tájékoztató a fogyasztót megillető elállási jogról


A fogyasztót a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 20. § szerint megilleti az indokolás nélküli elállás joga. A fogyasztó az elállási jogát

  1. a) termék adásvételére irányuló szerződés esetén
  2. aa) a terméknek,
  3. ab) több termék adásvételekor, ha az egyes termékek szolgáltatása eltérő időpontban történik, az utoljára szolgáltatott terméknek,

a fogyasztó vagy az általa megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy általi átvételének napjától számított határidőn belül gyakorolhatja, mely határidő 14 nap.

Fentiekben foglaltak nem érintik a fogyasztó azon jogát, hogy az e pontban meghatározott elállási jogát a szerződés megkötésének napja és a termék átvételének napja közötti időszakban is gyakorolja.

Ha a szerződés megkötésére a fogyasztó tett ajánlatot, a fogyasztót a szerződés megkötése előtt megilleti az ajánlat visszavonásának joga, ami a szerződés megkötésére kiterjedő ajánlati kötöttséget megszünteti.

Mielőtt a szerződéstől való elállást kérelmezné, a vásárlónak joga van bármilyen szükséges mértékben megvizsgálnia és letesztelnie a terméket annak érdekében, hogy megbizonyosodjon a termék tényleges állapotáról. A vásárló köteles minden szükséges információt megadni (név, vezetéknév, megrendelési szám, számla kelte stb.), hiszen csak így van lehetőségünk a kérelme zökkenőmentes feldolgozására. A termékek visszaküldése esetén, a vásárló viseli a termék visszaküldésének közvetlen költségeit.

Addig, amíg a Szolgáltató nem veszi át a visszaküldött terméket vagy a vásárló nem bizonyítja a Szolgáltatónak, hogy a terméket visszaküldte, a Szolgáltató nem köteles visszafizetni a vételárat. Csakis természetes személyek jogosultak a szerződéstől való elállásra; jogi személyek nem állhatnak el a szerződéstől.

A szerződéstől való elállás pillanatától, a vásárló többé nem használhatja a terméket. Ha a termék sérült, a termék értéke az alkalmazandó belső jogszabályokkal összhangban csökken. Ha a Szolgáltató megállapítja, hogy a termék értéke olyan kezelés miatt csökkent, amely nem volt feltétlenül szükséges a termék tulajdonságainak, működésének és természetének megállapításához, a vásárló felelősségre vonható a termék értékének csökkenéséért. Ha a termék sérült vagy a vásárló a termékeket nem az eredeti mennyiségben küldi vissza, a Szolgáltató visszautasíthatja a vásárló kérelmét a szerződéstől való elállástól, illetve a vásárló köteles megtéríteni a keletkezett kárt.

Ha vizsgálat után a Szolgáltató megállapítja, hogy a termék olyan helytelen használat miatt sérült vagy működésképtelen, amely nem volt feltétlenül szükséges a termék tulajdonságainak, működésének és természetének megállapításához, a Szolgáltatónak joga van visszautasítani a visszatérítési kérelmet. A termék újbóli kiszállításával kapcsolatos kiszállítási költségek szintén felmerülhetnek, amennyiben a felhasználó szeretné visszakapni az előzőleg vásárolt terméket.

Az EU fogyasztói jogszabályaival összhangban, fenntartjuk a jogot, hogy meghatározott termékek visszaküldését elutasítjuk az alábbiak szerint.

Például a higiéniai termékek lezárt csomagolásban vannak árusítva, így a vásárló csak akkor követelhet pénzvisszatérítést, ha a termékeket az eredeti, bontatlan csomagolásukban küldi vissza. Ezzel összhangban, ezeket a termékeket az eredeti, bontatlan csomagolásukban kell elküldeni számunkra ellenőrzésre. Az ilyen termékek átvétele és ellenőrzése után feldolgozzuk a vásárló kérelmét, az erre a területre vonatkozó rendelkezésekkel összhangban.

 

Az elállási jog összefoglalva az alábbi esetekben nem gyakorolható

Az Eladó kifejezetten felhívja az Ön figyelmét, hogy Ön nem gyakorolhatja elállási jogát a 45/2014 (II.26.) Korm. Rendelet 29. §. (1) bekezdésében foglalt esetekben:

a) a szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetében a szolgáltatás egészének teljesítését követően, ha a vállalkozás a teljesítést a fogyasztó kifejezett, előzetes beleegyezésével kezdte meg, és a fogyasztó tudomásul vette, hogy a szolgáltatás egészének teljesítését követően felmondási jogát elveszíti;

b) olyan termék vagy szolgáltatás tekintetében, amelynek ára, illetve díja a pénzpiac vállalkozás által nem befolyásolható, az elállási jog gyakorlására meghatározott határidő alatt is lehetséges ingadozásától függ;

c) olyan nem előre gyártott termék esetében, amelyet a fogyasztó utasítása alapján vagy kifejezett kérésére állítottak elő, vagy olyan termék esetében, amelyet egyértelműen a fogyasztó személyére szabtak;

d) romlandó vagy minőségét rövid ideig megőrző termék tekintetében;

e) olyan zárt csomagolású termék tekintetében, amely egészségvédelmi vagy higiéniai okokból az átadást követő felbontása után nem küldhető vissza;

f) olyan termék tekintetében, amely jellegénél fogva az átadást követően elválaszthatatlanul vegyül más termékkel;

g) olyan alkoholtartalmú ital tekintetében, amelynek tényleges értéke a vállalkozás által nem befolyásolható módon a piaci ingadozásoktól függ, és amelynek áráról a felek az adásvételi szerződés megkötésekor állapodtak meg, azonban a szerződés teljesítésére csak a megkötéstől számított harmincadik napot követően kerül sor;

h) olyan vállalkozási szerződés esetében, amelynél a vállalkozás a fogyasztó kifejezett kérésére keresi fel a fogyasztót sürgős javítási vagy karbantartási munkálatok elvégzése céljából;

i) lezárt csomagolású hang-, illetve képfelvétel, valamint számítógépes szoftver példányának adásvétele tekintetében, ha az átadást követően a fogyasztó a csomagolást felbontotta;

j) hírlap, folyóirat és időszaki lap tekintetében, az előfizetéses szerződések kivételével;

k) nyilvános árverésen megkötött szerződések esetében;

l) lakáscélú szolgáltatás kivételével szállásnyújtásra irányuló szerződés, fuvarozás, személygépjármű-kölcsönzés, étkeztetés vagy szabadidős tevékenységekhez kapcsolódó szolgáltatásra irányuló szerződés esetében, ha a szerződésben meghatározott teljesítési határnapot vagy határidőt kötöttek ki;

m) a nem tárgyi adathordozón nyújtott digitális adattartalom tekintetében, ha a vállalkozás a fogyasztó kifejezett, előzetes beleegyezésével kezdte meg a teljesítést, és a fogyasztó e beleegyezésével egyidejűleg nyilatkozott annak tudomásul vételéről, hogy a teljesítés megkezdését követően elveszíti az elállási jogát.

Az EU fogyasztóvédelmi jogszabályaival összhangban, a vásárló szerződéstől való elállásának esetén a Vállalat köteles mihamarabb minden kifizetett összeg visszatérítésére legkésőbb a szerződéstől való elállásról szóló értesítés átvételétől számított tizennégy (14) napon belül. Ha a Vállalat nem tett eleget a távollevők között kötött szerződésekre vagy az üzlethelységen kívül kötött szerződésekre vonatkozó belső jogszabályokban előírt tájékoztatási kötelezettségeinek, a szerződéstől való elállás határideje tizenkét hónappal meghosszabbodik. Ez a határidő a termék kiszállítása esetén, a termék átvételének napjától, szolgáltatásnyújtás esetén pedig a szerződés megkötésének napjától számítódik. Ezen határidő lejártával a vásárló szerződéstől való elállásának joga elévül. Ha a vállalkozás a tizenkét hónapon belül megadta a fogyasztónak a tájékoztatást, az elállásra nyitva álló határidő az e tájékoztatás közlésétől számított tizennegyedik napon jár le.

 

Elállási nyilatkozat, a fogyasztót megillető elállási jog gyakorlása

Az EU fogyasztóvédelmi jogszabályaival összhangban, a vásárló a termék tényleges birtokbavételétől számított tizennégy (14) napon belül köteles benyújtani a szerződéstől való elállásra vonatkozó kérelmét. A fogyasztó a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 20. §-ban biztosított jogát az erre vonatkozó egyértelmű nyilatkozat útján, vagy a honlapról is letölthető nyilatkozat-minta felhasználásával gyakorolhatja. A vásárló a Szolgáltatót a szerződéstől való elállásról értesítheti elektronikusan az [email protected] e-mail címen, vagy levelében a NextLevel, d.o.o. - RETURNS, Usnjarska cesta 18, SI-1275 Šmartno pri Litiji, Slovenia címen. A (vásárlási) szerződéstől való elálláshoz szükséges nyomtatványt itt találhatja meg. A kitöltött nyomtatvány jelentős mértékben megkönnyíti a folyamatot mindkét fél számára, ezért szerződéstől való elállásra vonatkozó kérelmét, kérjük, küldje el nekünk e-mail-ben vagy postán keresztül.

A fogyasztónak a terméket haladéktalanul, de legkésőbb az elállás közlésétől számított 14 napon belül vissza kell juttatnia a Vállalkozás részére. A termékeket kizárólag futárszolgálattal vagy postán keresztül lehet visszaküldeni, és a termékek személyes kézbesítése a Szolgáltató címére nem lehetséges. A vevő viseli a visszaküldött termék szállítási költségének terhét.

 
A fogyasztó elállási nyilatkozatának érvényessége

Az elállási jogot határidőben érvényesítettnek kell tekinteni, ha a fogyasztó nyilatkozatát határidőn belül elküldi. A határidő 14 nap.  A vásárlóra hárulnak a bizonyítás terhei a fent említett szerződéstől való elállás jogának határidőn belüli gyakorlásával kapcsolatban.

A fogyasztó elállási nyilatkozatát annak megérkezését követően elektronikus adathordozón haladéktalanul visszaigazoljuk.

 

Az Eladó kötelezettségei a fogyasztó elállása esetén
 
Az Eladó visszatérítési kötelezettsége

Ha a fogyasztó a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 22. §-nak megfelelően eláll a szerződéstől, az Eladó legkésőbb az elállásról való tudomásszerzésétől számított tizennégy napon belül visszatéríti a fogyasztó által ellenszolgáltatásként megfizetett teljes összeget, ideértve a teljesítéssel összefüggésben felmerült költségeket. Felhívjuk a figyelmét, hogy ez a rendelkezés nem vonatkozik a legkevésbé költséges szokásos fuvarozási módtól eltérő fuvarozási mód választásával okozott többletköltségekre.

 

Az Eladó visszatérítési kötelezettségének módja

A teljes vételár ugyanolyan fizetési módon lesz visszatérítve, mint amilyet a vásárló használt a vásárlás során.

A fogyasztó kifejezett beleegyezése alapján az Eladó a visszatérítésre más fizetési módot is alkalmazhat, de a fogyasztót ebből adódóan semmilyen többletdíj nem terhelheti. Ha a fogyasztó kifejezetten a legkevésbé költséges szokásos fuvarozási módtól eltérő fuvarozási módot választ, az Eladó nem köteles visszatéríteni az ebből eredő többletköltségeket. Ilyen esetben a feltüntetett általános szállítási díjtételek erejéig áll fenn visszatérítési kötelezettségünk. 

Amennyiben utánvéttel fizetett a megrendelésért, kérjük, adja meg az IBAN bankszámlaszámot, ahová szeretné, hogy a visszafizetést teljesítsük.

A Fogyasztó által hibásan és/vagy pontatlanul megadott bankszámlaszám vagy postai cím következtében történő késedelem miatt az Eladót felelősség nem terheli.

 

Kellékszavatosság, termékszavatosság, jótállás

A fogyasztói tájékoztató jelen pontja a 45/2014 (II.26.) Korm. rendelet 9. § (3) bekezdése felhatalmazása alapján a 45/2014 (II.26.) Korm. rendelet 3. számú melléklete alkalmazásával készült.

 

Kellékszavatosság
Milyen esetben élhet Ön a kellékszavatossági jogával?

Ön az Eladó hibás teljesítése esetén az Eladóval szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv szabályai szerint.

Milyen jogok illetik meg Önt kellékszavatossági igénye alapján?

Ön – választása szerint – az alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet:

Kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül az Ön által választott igény teljesítése lehetetlen vagy az Eladó számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a hibát az Eladó költségére Ön is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja vagy – végső esetben – a szerződéstől is elállhat.

Választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban Ön viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra az Eladó adott okot.

Milyen határidőben érvényesítheti Ön kellékszavatossági igényét?

Ön köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni. Ugyanakkor felhívjuk a figyelmét, hogy a szerződés teljesítésétől számított kétéves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait már nem érvényesítheti.
Ha a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződés tárgya használt dolog, a felek rövidebb elévülési időben is megállapodhatnak; egy évnél rövidebb elévülési határidő ebben az esetben sem köthető ki érvényesen. 

Kivel szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét?

Ön az Eladóval szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét.

Milyen egyéb feltétele van kellékszavatossági jogai érvényesítésének?

A teljesítéstől számított hat hónapon belül a kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha Ön igazolja, hogy a terméket, illetve a szolgáltatást az Eladó nyújtotta. A teljesítéstől számított hat hónap eltelte után azonban már Ön köteles bizonyítani, hogy az Ön által felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.

Használt termékek esetén alapesetben az általános szabályoktól eltérően alakulnak a szavatossági, jótállási jogok. A használt termékek esetében is beszélhetünk hibás teljesítésről, azonban figyelembe kell venni azokat a körülményeket, amelyek alapján a Vásárló bizonyos hibák előfordulására számíthatott. Az avulás folytán ugyanis egyes hibák jelentkezései egyre gyakoribbakká válnak, amelyek következtében azt, hogy egy használt termék ugyanolyan minőséggel rendelkezhet, mint egy újonnan vásárolt, nem lehet feltételezni. Ennek alapján a Vásárló csak az olyan hiányosságok tekintetében érvényesítheti a szavatossági jogait, amelyek a használtságból eredő hibákon felüliek, és azoktól függetlenül keletkeztek. Ha a használt termék hibás és erről a Fogyasztónak minősülő Vásárló a vásárláskor tájékoztatást kapott, az ismert hiba vonatkozásában a Szolgáltatónak nincs felelőssége.

 

Termékszavatosság
Milyen esetben élhet Ön a termékszavatossági jogával?

Ingó dolog (termék) hibája esetén Ön – választása szerint – a kellékszavatossági igényt vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet.

Milyen jogok illetik meg Önt termékszavatossági igénye alapján?

Termékszavatossági igényként Ön kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti.

Milyen esetben minősül a termék hibásnak?

A termék akkor hibás, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek vagy pedig, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.

Milyen határidőben érvényesítheti Ön termékszavatossági igényét?

Termékszavatossági igényét Ön a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti.

Kivel szemben és milyen egyéb feltétellel érvényesítheti termékszavatossági igényét?

Termékszavatossági igényét kizárólag az ingó dolog gyártójával vagy forgalmazójával szemben gyakorolhatja. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén Önnek kell bizonyítania.

A gyártó (forgalmazó) milyen esetben mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól?

A gyártó (forgalmazó) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:

A gyártónak (forgalmazónak) a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.

Felhívjuk a figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet. Termékszavatossági igényének eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét a gyártóval szemben érvényesítheti.

 

Jótállás
Milyen esetben élhet Ön a jótállási jogával?

Hibás teljesítés esetén az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet alapján az Eladó jótállásra köteles.

Jogszabály írja elő a jótállás biztosítását az olyan tartós fogyasztási cikkek (pl.: műszaki cikkek, szerszámok, gépek) és alkatrészeik esetében, amelyek vásárlási értéke a 10 000 Ft-ot meghaladja.

Önt milyen jogok és milyen határidőn belül illetik meg jótállás alapján?

Az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet határozza meg a kötelező jótállás eseteit. Az ezen esetkörbe nem tartozó termékek esetén az Eladó jótállást nem vállal. A jótállási igény a jótállási határidőben érvényesíthető. Ha a jótállásra kötelezett kötelezettségének a jogosult felhívására - megfelelő határidőben - nem tesz eleget, a jótállási igény a felhívásban tűzött határidő elteltétől számított három hónapon belül akkor is érvényesíthető bíróság előtt, ha a jótállási idő már eltelt. E határidő elmulasztása jogvesztéssel jár. A jótállási igény érvényesítésére egyebekben a kellékszavatossági jogok gyakorlására vonatkozó szabályokat kell megfelelően alkalmazni. A jótállás időtartama egy év. E határidő elmulasztása jogvesztéssel jár. A jótállási határidő a fogyasztási cikk fogyasztó részére történő átadása, vagy ha az üzembe helyezést a vállalkozás vagy annak megbízottja végzi, az üzembe helyezés napjával kezdődik. Az egy éven túli esetleges jótállási igényekkel kapcsolatban szíveskedjen a gyártóhoz fordulni.

A 2021. január 1-jét követően megvásárolt termékek esetében az alábbi szabályok alkalmazandók:

 

  1. A) Ha egy kötelező jótállás alá tartozó termék első alkalommal hibásodik megés a terméket értékesítő vállalkozás vagy a szerviz megállapítja, hogy a termék nem javítható, akkor a vállalkozás 8 napon belül köteles cserélni a terméket. Ha a termék cseréjére nincs lehetőség, a vállalkozás köteles a fogyasztó által bemutatott, a termék árának megfizetését igazoló számlán vagy nyugtán feltüntetett vételárat 8 napon belül visszatéríteni a vásárló részére.

Ez az új szabály nem vonatkozik az alábbi termékekre:

 

  1. B) Ha egy kötelező jótállás alá tartozó termék meghibásodik és a terméket értékesítő vállalkozás vagy a szerviz megállapítása szerint a termék javítható, akkor a vállalkozásnak a korábbi szabályoknak megfelelően ezután istörekednie kell a termék 15 napon belüli javítására. Ha a javítási idő a 15 napot meghaladja, akkor a vállalkozás a fogyasztót legkésőbb a 15. napon tájékoztatni köteles a javítás várható időtartamáról.

A tájékoztatást a fogyasztó előzetes hozzájárulása esetén elektronikus úton vagy a fogyasztó általi átvételi igazolásra alkalmas más módon kaphatja meg legkésőbb a javításra átadástól számított 15. napon.

 

Ez a 15 napot meghaladó javításra vonatkozó értesítési kötelezettség vonatkozik az alábbi termékkörökre is:

 

  1. C) Ha egy kötelező jótállás alá tartozó terméket 30 napon belül nem tudja megjavítani a vállalkozás/szervíz, akkor a vállalkozás 8 napon belül cserélni köteles a terméket, tehát a fogyasztó egy új terméket kap. Ha a termék cseréjére nincs lehetőség, a vállalkozás köteles a fogyasztó által bemutatott, a termék árának megfizetését igazoló számlán vagy nyugtán feltüntetett vételárat 8 napon belül visszatéríteni a fogyasztó (vásárló) részére.

 

Ez az új szabály nem vonatkozik az alábbi termékekre:

 

  1. D) Ha egy kötelező jótállás alá tartozó termék a harmadik javítást követően újból meghibásodik, akkor a vállalkozás 8 napon belül köteles cserélni a terméket, tehát negyedik alkalommal már nem ragaszkodhat a javításhoz a vállalkozás. Ha a termék cseréjére nincs lehetőség, a vállalkozás köteles a fogyasztó által bemutatott, a termék árának megfizetését igazoló számlán vagy nyugtán feltüntetett vételárat 8 napon belül visszatéríteni a fogyasztó (vásárló) részére.

Ez az új szabály nem vonatkozik az alábbi termékekre:

 

A 2021. január 1-jét követően megvásárolt termékek esetében az alábbi, további szabály is alkalmazandó:

A jótállás időtartama a 2021. január 1-jét követően vásárolt, kötelező jótállás alá tartozó termékek esetében meghosszabbodik a javításra átadás napjától kezdve azzal az idővel, amely alatt a fogyasztó a fogyasztási cikket a hiba miatt rendeltetésszerűen nem használhatta, azaz amíg a hibás termék a vállalkozásnál, vagy a szerviznél javítás alatt van.

Szállítás 2 nap alatt
Utánvét
Magyarországi raktár